Èxit de participació a la taula rodona «Com aprofitar-te de les xarxes socials sent una PIME?»

DSC_1050Amb una sala plena de gom a gom va tenir lloc la taula rodona organitzada per l’Associació d’Exalumnes i Amics de l’MBA de la Universitat Rovira i Virgili, amb la col·laboració de l’MBA-URV i el Col·legi de Periodistes de Catalunya, demarcació de Tarragona.

I és que aquest és un tema que des de fa anys genera molt d’interès: tant per part de propietaris i/o gestors de la petita i mitjana empresa fins als professionals que es dediquen a la gestió de les xarxes socials. La taula, que va tenir un caire eminentment pràctic a càrrec dels diferents ponents, professionals amb una dilatada experiència en el sector, i moderada pel periodista de RAC1 i La Vanguardia, Esteve Giralt, va tocar algunes de les claus per tal que les PIMES puguin posicionar-se en aquest àmbit.

Jordi Camós, autònom que realitza projectes d’estratègia digital i formació per empreses, plantejava si la pròpia empresa pot portar les xarxes socials i remarcava la necessitat de conèixer bé les eines per tal de gestionar-les correctament, així com el negoci i el sector.

Josep Maria Capella, assessor en projectes de màrqueting estratègic i operatiu i professor de Digital Marketing a l’MBA-URV, plantejava l’oportunitat que tenen les PIMES a les xares socials, on els petits poden arribar a ser molt grans. També recordava que cal cuidar molts altres aspectes que també són màrqueting, com la manera en com es tracta un treballador.

Ivan Rodón, director de comunicació a Vilaniu Comunicació, va destacar que una empresa ha d’estar on estan els clients usuaris i va explicar perquè hem d’estar a les xarxes socials.

Enric Ginovart, CEO d’Incubalia, professional especialitzat en portals d’ecommerce, afegia que un dels punts forts de les xarxes socials i/o internet és que invertint pocs diners pots arribar a un gran públic i explicava alguns casos d’èxit trets de la seva pròpia experiència i també alguns fracassos.

Finalment es va obrir un ric debat amb les preguntes que, tant el públic assistent com el moderador, van plantejar als ponents.